Inuti

Koncept: “Inuti”, I mitt huvud, Berättelsen om mig, Jag är…

En skål med viktiga grejer där inuti…

Material till 118 barn: garn, tidningspapper, tapetklister, ballonger (form).

1. Gör en skål av papier-mâché och mixed media (garn, naturmaterial?).

2. Nästa steg är att tänka på 3-4 saker som symboliserar eller på något sätt visar vad du tycker om eller tänker på. Tanken är att berätta lite om dig själv.

Exempel på vad man kan lägga inuti:  #1 jag tänkte använda en bild på min familj, kanske teckna av den, #2 en liten sten jag hittade när jag var ute och gick. Jag älskar naturen och är fascinerad av geologi! #3 en bit cocosnötskal för det får mig att tänka på värme, strand, och hav. #4 en fin fjäder för jag tycker om fågelsång, samt att flyga.

I slutet av detta projektet hoppas jag att vi har 118 st skålar eller mobiler som berättar något om varje elev.

Tanken med denna uppgiften är att eleverna får tänka till om sig själva genom sitt skapande.

I slutet av projektet ska de kunna svara på detta:

  1. Beskriv vad du gjort.
  2. Vad finns inuti skålen?
  3. Varför har du valt just det?
  4. Hur känns resultatet?

 

How-to video om papier-mâché:
www.wikihow.com/Create-Papier-M%C3%A2ch%C3%A9
https://youtu.be/i8h-wpIeKZM

